Rezygnacja z zamówienia i odstąpienie od umowy


      Rezygnacja z zamówienia w trakcie realizacji - klient może zrezygnować z zamówienia gdy towar nie został jeszcze wysłany poprzez kontakt telefoniczny, e-mail lub formularz kontaktowy. Przy opcji wysyłki "za pobraniem" lub gdy nie dokonano wpłaty na konto należy zgłosić jedynie chęć rezygnacji. W przypadku rezygnacji gdy dokonano już wpłaty należy zgłosić chęć rezygnacji i przesłać wniosek o odstąpienie od umowy. Wniosek przesyłany jest na prośbę klienta. Zwracamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania oświadczenia rezygnacji, wszystkie dokonane przez klienta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do klienta.

      Odstąpienie od umowy - klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 14 dni od dnia objęcia produktu w posiadanie przez klienta. Oświadczenie można złożyć na formularzu który prześlemy na prośbę klienta. Po wysłaniu stosownego formularza klient zobowiązany jest odesłać produkt, zabezpieczając go w sposób zbliżony do tego w jakim otrzymał produkt. Zwracamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania produktu, wszystkie dokonane przez klienta płatności, w tym koszty dostarczenia produktu do klienta. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.


Postępowanie reklamacyjne


      Odpowiadamy wobec konsumenta za wady produktu w oparciu o rękojmię na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego. Reklamacje produktów należy składać za pomocą formularza reklamacyjnego - przesyłanego na prośbę klienta. Formularz ten wraz ze skanem dowodu zakupu należy przesłać na adres e-mail: kontakt@laweczki.com. Ustosunkujemy się do zgłoszonej reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia, jak również poinformujemy konsumenta o dalszym trybie postępowania.

      Jeżeli produkt ma wadę, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta wymienimy towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usuniemy. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniany lub naprawiany. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

      Konsument, może zamiast zaproponowanego przez nas usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem przez nas proponowanym. Jeżeli produkt ma wadę, Konsument może żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Możemy odmówić zadość uczynienia żądaniu konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwego produktu w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.
      Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany wysłać wadliwy produkt. W razie naprawy produktu lub jego wymiany na nowy dokonujemy zwrotu poniesionych przez konsumenta niezbędnych kosztów, w tym kosztów wysyłki produktu, najpóźniej terminie czternastu dni od uznania reklamacji.